Tijdens onze studiedag op maandag 11 december heeft ons onderwijsteam o.a. een begin gemaakt met de visie en werkwijze voor onze nieuwbouw. We kropen ’in de huid van een kind’ van De Vaart en droomden over hoe een dag er straks in de nieuwbouw uit kan gaan zien. Teamleden brainstormden in groepjes en maakten een tijdlijn van de dag van een kind in het nieuwe gebouw. De eerste ideeën, wensen en dromen staan op papier. Dit gaan wij op studiemomenten met het team verder concretiseren.
Ook volgden we een workshop over effectieve feedback geven. Feedback heeft een van de grootste effecten op leren bij kinderen. Binnen ons onderwijs geeft nu vooral de leraar het kind feedback. Wij willen ook dat kinderen nog meer leren om zichzelf en elkaar feedback te geven.
Bijvoorbeeld onze Talentenkaart: Deze wordt geschreven door de leerkracht voor het kind. Wij willen dat kinderen bij de Talentenkaart ook iets over zichzelf beschrijven. In de komende periode gaan wij met een werkgroep uit het team een passende manier hiervoor bedenken.